Második képHarmadik képNegyedik képElső kép

A győri Kossuth-híd 2015. évi felújítása

2015.09.29.
Küldés e-mailbenNyomtatásKeresésVissza
A Kútház Kft, mint fővállalkozó nyerte el Győr városától a munkát, amit 2015 nyarán kellett elvégezni úgy, hogy a szeptemberi iskolakezdésre régi pompájában, de megnövelt műszaki tartalommal álljon a híd a győri polgárok rendelkezésére.



Nem messze attó, ahol a Rába belefolyik a Mosoni-Dunába, terül el Győr városának központja, ez az egyesített vízfolyás választja el a régi Révfalutól. A két városrész összeköttetését biztosítja a Kossuth-híd.
A mostani híd helyén először rév (komp) működött, később fahíd állt, de a város fejlődése megkövetelte, hogy teherbíró, nagy forgalmat lebonyolító híd épüljön. Erre 1926-ban, közel 90 éve került sor. A második világháborúban ezt a hidat is felrobbantották, de eredeti formájában épült újjá.
A híd két, egymástól 8 méterre futó főtartóból, felettük a tartókat segítő ívből és függesztőkből áll. A kocsipálya szélessége 6,5 méter, a főtartók külső oldalán másfél méteres járda szolgál a gyalogosok számára.
A 2015 évi felújítás a hídszerkezet szinte minden pontját érintette. Különösebb szerkezeti megerősítésre nem volt szükség, de számos ponton kellett javítani a híd állapotán, hiszen a folytonosan növekvő forgalom, a város kulturális-turisztikai fejlődése műszaki és esztétikai javításokat igényelt. Indokolt volt ez azért is, mert az 1981-1982-es felújítás óta közel 35 év telt el, s az akkori műszaki megoldások mára meghaladottakká váltak.
A felújítási csomagban így a híd pályalemezének szigetelése, új aszfaltburkolat építése, az acélszerkezetek bevonatának részben javítása, részben teljes felújítása, a pályalemez mozgást biztosító csatlakozásainak (dilatációinak) átépítése szerepelt.
A Kútház Kft,mint fővállalkozó nyerte el Győr városától a munkát, amit 2015 nyarán kellett elvégezni úgy, hogy a szeptemberi iskolakezdésre régi pompájában, de megnövelt műszaki tartalommal álljon a híd a győri polgárok rendelkezésére.
A pályalemezről le kellett bontani a régi szigetelést és a károsodott betonréteget, majd különleges betonnal ki kellett egyenlíteni a felületet, hogy a forrón szórt, rugalmas poliuretán szigetelést el lehessen készíteni. A szigetelésre öntött aszfalt védőréteg és a terv szerinti aszfaltburkolat került.
A híd acélszerkezeteinek a festékbevonatát is javítani kellett: a pályalemez feletti körülbelül 1 métert fel kellett újítani (könnyű szemcsefúvás, festés), az 1 méter feletti részt-mivel rég nem volt felújítva, s korszerűtlen volt rajta a bevonat-fémtisztára le kellett tisztítani, majd teljes, legalább 320 mikrométer vastagságú bevonatrendszert kellett felépíteni. A pályalemez alatti részeken csak foltszerű javításra volt szükség.
A Kútház Kft. javaslatára – és részben az innovációt támogató hozzájárulásával- a régi, rosszul működő, átázó szőnyegdilatációt a legkorszerűbb dilatációs szerkezetekre cserélték. A híd két végén a svájci-oszták Mageba cég Magyarországi gyárában készült fésűs dilatáció épült, melynek elhelyezése és rögzítése komoly hazai és külföldi tervezői egyeztetést jelentett a kivitelezőnek. A híd pályalemezében pedig a legkorszerűbb rugalmas, öntött elasztomer aszfaltdilatáció készült. A Mageba cég Polyflex Advanced PU dilatációjának kizárólagos forgalmazója és beépítője a Kútház Kft, melynek az építéskerámiai rendszerek beépítésében jártas részlege ezt az innovatív szerkezetet hazánkban már több hídon (M6-M0 autópálya, KFCS híd) sikerrel beépítette.
A győri Kossuth-híd felújítása határidőre, magas műszaki színvonalon készült el, hogy a Győr-Óváros és Révfalu közötti kapcsolatot hosszú időre biztosítsa.

Hírek, újdonságok

Cikkeinket felül olvashatja